czwartek, 22 września 2016

Lato z Katem Cz.4

 
Wygląda na to, że to ostatni post z cyklu Lato z Katem… Troszeczkę mi szkoda żegnać się z tym cyklem, niemniej jednak muszę to uczynić… Obiecałem trochę ciekawostek – mam nadzieję, że się wywiązałem, obiecałem zestawienie muzyczne – mam nadzieję, że jeszcze się wywiążę, bo to nie jest ostatni post o tym zespole.

Na zakończenie również mała ciekawostka, która może nie będzie zaskoczeniem, a takim małym podsumowaniem. W XXI wieku królują obrazki. Dlatego też na ostatnie „letnie” spotkanie z zespołem Kat mam dla Was troszeczkę historii w obrazkach. Zespół Kat jako jeden z niewielu zespołów w Polsce, a może nawet na świecie bardzo, ale to bardzo często zmieniał okładki albumów studyjnych i nie tylko. Przy pomocy internetu udało mi się zebrać zdecydowanie większą część frontów, które zestawiłem w kolejności dyskograficznej. Zaznaczam jednak, że koncentruję się na albumach wydanych do 2005 roku czyli do nieszczęsnego rozłamu. Ponadto dorzucam jeszcze dwa albumy koncertowe.

Albumy studyjne

1986 - Metal and Hell
Przy "Metal and Hell" nie było praktycznie żadnych zmian poza adnotacją o bonusowych utworach.

1986 - 666
 



 Album "666" ma chyba najwięcej odsłon graficznych. (Wyjątkowo dorzucam okładkę nagranego ponownie albumu w 2015 roku pod szyldem Kat & Roman Kostrzewski).

 1988 Oddech Wymarłych Światów
  
"Oddech Wymarłych Światów" przeszedł niesamowitą metamorfozę. Pierwsza grafika była dostępna jedynie na kasetach (a może ktoś taką kasetę jeszcze ma?), druga natomiast widniała na wszystkich nośnikach łącznie z późniejszymi wydaniami kaset.
1992 Bastard
 
 "Bastard" podobnie jak "Oddech..." niesamowita metamorfoza. Obie grafiki pojawiały się na wszystkich nośnikach.

1994 Ballady
 
Ballady identycznie jak "Oddech..." i "Bastard", dwie odsłony na wszystkich nośnikach.

1996 ...Róże miłości najchętniej przyjmują się na grobach

"...Róże miłości najchętniej przyjmują się na grobach" trochę naciągam, ponieważ pierwsza okładka należała jedynie do bezpłatnego singla.

1997 Szydercze zwierciadło
"Szydercze zwierciadło" - rodzynek z jedną okładką.
Przynajmniej ja się nie spotkałem z innymi grafikami.

Albumy koncertowe

1987 38 Minutes of Life

"38 Minutes of Life" chyba najmniej radykalna zmiana.

1994 Jarocin – Live

 "Jarocin – Live" wiem jedynie, że to pierwsza grafika była na kasetach, natomiast druga na CD i winylach. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz